Total Pageviews

SELAMAT DATANG KE TERATAK IBU TOK...TERIMA KASIH KERNA SUDI BERTANDANG...SEBELUM KELUAR SUDILAH KIRANYA TINGGALKAN KOMEN KAWAN2 PADA RESEPI IZZAH

Sunday, 9 June 2013

MINI POPIA HOMEMADE

ASSALAMUALAIKUM
SALAM HUJUNG MINGGU..
Hari ini izzah nak kongsikan snek kudapan hujung minggu yg izzah buat untuk keluarga iaitu MINI POPIA INTI SERUNDING IKAN..Permintaan anak yg dah berkurun memintanya..
Nak membuatnya tidak lah menggunakan banyak bahan..sekadar sediakan kulit popiah,inti serunding(ikut citarasa,nak daging,ayam,udang @ ikan)..izzah just gunakan ikan je,sebab tu je yg ada dalam simpanan,bancuhan tepung gandum(untuk gam) dan minyak masak yg banyak untuk menggoreng..tp rumit & lenguh pinggang je nak sudahkan nya nak2 takde sape membantu.
Namun dalam gitu2 siap juga 1 bungkus kulit popiah tu menjadi mini popianya..hehe
berangan,lps ni nak buat popia nestum lak..tp entah bila la menjadinya..asyik dililit duri 'M' je manjang..nak2 gigi lak asyik buat hal..huhuhu..apapun layanzz la mini popia ni dulu..
NOTA @ TIPS:-
~~Untuk menghasilkan mini popia yg rangup & sedap..semasa membuatnya,pastikan kulitnya dipotong siap2 pada 4 bahagian,letakkan dalam dulang..basahkan sehelai kain cotton,tutupkan atas kulit tadi..keluarkan sedikit sedikit supaya kulit tetap kekal lembap..agar senang dibentuk dan akan melekat elok~~

0 ulasan:

Post a Comment